Administratie challenge

Dag 1: Zoek alle inkoopfacturen bij elkaar

Dit is altijd het meeste werk als je niet al jouw bonnetjes en inkoopfacturen al geordend hebt.

Het is tijd om al jouw inkoopfacturen te verzamelen. Dit zijn alle facturen die jij hebt ontvangen voor de aankoop van goederen en/of diensten voor jouw bedrijf.

Zorg ervoor dat je alle papieren en digitale facturen verzamelt, zoals facturen van de aankoop van apparatuur, software, kantoorbenodigdheden, enzovoort. Het makkelijkste is om te kijken op jouw bankrekening welke facturen je hebt betaald en welke uitgaven je nog meer hebt gedaan. De meeste facturen zul jij ongetwijfeld in jouw mail hebben ontvangen. Zoek ze op en sla ze op in een map op jouw computer. Bijvoorbeeld in een map administratie-inkoopfacturen. Zorg dat je ook de facturen die jij nog niet hebt betaald verzamelt.

Heb je kosten gemaakt waar jij bonnetjes van hebt ontvangen? Scan deze dan in en sla deze ook op in de map administratie-inkoopfacturen.

Heb je alle facturen en bonnetjes opgeslagen! Goed gedaan! De eerste dag van de challenge zit erop.

šŸ’”TIP: Zorg dat je voortaan alle bonnetjes en facturen direct opslaat in de map administratie. Gebruik jij een boekhoudprogramma? De meeste boekhoudprogramma's hebben een app waarbij je direct de facturen en/of bonnetjes kunt uploaden of zelfs direct een foto van kunt maken. Ik gebruik hiervoor de app van E-Boekhouden. Super handig. Als ik thuis kom van de winkel gaat het bonnetje gelijk in mijn digitale archief.

Daarnaast kun je bij veel boekhoudprogramma's de facturen mailen naar een speciaal mailadres zodat ze direct in jouw digitaal archief terecht komen. En nog handiger, laat ze gelijk herkennen zodat je nog minder werk hebt.

Succes met dag 2!

Contact

Praktisch Winstadvies

Kottenseweg 101 

7115 AD Winterswijk

0622018717

info@praktischwinstadvies.nl